יום חמישי, 4 בספטמבר 2014

My Ebay Wedding Dresses

היי חתלתולים,

אחרי שחיכיתם המון זמן (וגם אני) עד שהתקבלו התמונות מהחתונה שלי, הרגע הזה סוף סוף הגיע ואני יכולה לשתף אתכם בצורה שבה רכשתי שמלות כלה באיביי.


לאחר התלבטות ארוכה מאוד איפה לקנות שמלת כלה, ובמיוחד אחרי ביקורים חוזרים בסלוני כלות בארץ, אשר מציעים את האופנה הנוכחית שכוללת שמלות פשוטות לטעמי, ואין מבחר למי שרוצה משהו אחר.
ובמיוחד המחירים....אוי המחירים...השכרת שמלה דורשת ממני לקחת מינימום משכנתא.

היתי סקפטית בנוגע לשמלות כלה באיביי. פחדתי שיגיע משהו אחר לגמריי או משהו לא איכותי כלל. אולם, חברה שלי הזמינה ואמרה שהגיע משהו מאוד איכותי, החלטתי להזמן גם. היה לי הרבה מאוד זמן לפני החתונה ואמרתי מקסימום נקנה בארץ ואת השמלה מאיביי נמכור.

פניתי למוכר שהיא הביאה לי, המוכר הזה לא מפרסם הרבה דגמים (אולי 2-3), הוא עובד יותר בהזמנה אישית. שלחתי לו תמונות של השמלות שאני רוצה, קיבלתי הצעת מחיר, ביקשתי שיעלה את זה לאיביי, שלח לי לינק וקניתי.

לאחר מכן נתתי למוכר את מידותיי, ופה יש לי כמה טיפים. קודם כל תמדדו אצל תופרת. אם לא יוצא לכם להגיע לאחת כזאת, תמדדו בדיוק רב בבית. אני לקחתי מחוך ולא חשבתי שאני צריכה בזמן מדידה ממש להדק את המטר. הרי מחוך מאוד הדוק במציאות. מה שיצר שמלה גדולה יותר במציאות, ונאלצתי להקטין.
דבר שני הם כנראה מוסיפים אורך כדי שהשמלה לא תהיה קצרה, תמדדו את עצמכם עם עקבים מהחזה עד הרצפה ומהראש עד הרצפה ותגידו גובה כללי שלכם עם עקב ובלי ותתעקשו שיהיה מדוייק, כי השמלה היתה ארוכה וקיצרתי. ולהוריד את כל התחרה ולתפור אותה מחדש עולה כסף. זה לא גזירה פשוטה עם מספריים.
דבר שלישי, הסיניות כנראה בעלות חזה קטן, כי מה שקיבלתי השטיח אותי מאוד. לא נתתי למוכר את גודל הקאפ שלי ונאלצתי לתפור כריות בתוך השמלה. חשוב למי שיש חזה גדול לעדכן את המוכר.

התמונות ששלחתי למוכר נלקחו מהאינטרנט, ככה השמלות נראו בתמונה:
השמלה הראשונה

השמלה השניה (שילבתי 2 תמונות שיתן אינדיקציה למה שאני רוצה)

אחרי כ30 יום המוכר שלח את השמלות בדואר DHL ואחרי 5 ימים השמלה היתה אצלי לאחר שעשתה סיבוב בכל עולם =]

כשקיבלתי את החבילה נבהלתי, השמלות נראו שונה, מאוד התבאסתי. אבל לאחר ששמתי עליי וסגרו לי את המחוך ראיתי שהשמלות מאוד יפות אולם זקוקות לתיקונים. מה שידעתי מהתחלה שיקרה.
אני רוצה לציין שידעתי ש100% לא אקבל בול אותו הדבר. ואין מה לצפות לכך(במיוחד במחיר הזול מאוד). אולם, מה שקיבלתי ובמיוחד אחרי התיקונים לא נופל משמלה בארץ גם מבחינת האיכות ובטח לא מבחינת היופי. כשלקחתי אותן לתופרת, היא לא האמינה שזה איביי ואמרה לי שהיתי תופרת כזאת כאן לא בפחות מ 5000 שח (לאחת, כן?).


 השמלה הראשונה כשקיבלתי אותה:


השמלה השניה כשקיבלתי אותה: (לא להבהל)

החצאית של השמלה השניה ממש לא היתה דומה למה שרציתי, פניתי למוכר וקיבלתי זיכוי של 70$ בערך, ובכסף הזה עשיתי אצל תופרת מוכשרת חצאית חדשה לגמרי.

השמלה הארוכה היתה זקוקה להצרה, שיניתי את מבנה המחוך שנסגר עליי יותר מידי בול (לזה הכוונה שהיתי צריכה למדוד את עצמי יותר צמוד ממה שמדדתי כי המחוך נסגר בול ולא ראו איקסים של החוטים), קיצרתי אותה והוספתי כריות בחזה כי הוא היה ממש שטוח בשמלה.

השמלה הקצרה היתה זקוקה לחצאית אחרת , הצרת מחוך מאותה הסיבה והוספת קישוטים קטנים על הרצועה. כל התיקונים יחד עם השמלות לא עלו כמו השכרה של שמלה אחת בארץ. (אפילו לא חצי שמלה...)

לאחר התיקונים כמה תמונות של השמלות:

השמלה הראשונה



על גג העולם עם שמלה מאיביי ;)


נו, זאת נראת שמלה מאיביי?!


 השמלה הקצרה







המוכר שקניתי ממנו מאוד אמין ומאוד מומלץ. לינק למוכר.
ממליצה לבחור דגם ש"הולך" הרבה באיביי ולא דגם מיוחד כמו שבחרתי את החצאית, כי התופרים שלהם פשוט לא ידעו להתמודד עם זה (גם התופרת בארץ אמרה שהסלסולים בחצאית זה לא באופנה והיא תשתדל לעשות לי אבל היא לא מבטיחה, אבל עשתה עבודה מדהימה).

כל התמונות של השמלות נלקחו מגוגל. (חוץ מהתמונות שלי כמובן חחח)

אני מאוד שמחה שחסכתי ולקחתי שמלה מאיביי. זה יתרון ענק, גם לקבל שמלה שתפורה מאפס למידותיי וגם בסגנון שאני אוהבת ובמיוחד מבחינת המחיר.

כמובן קרדיט לצלם המוכשר שלנו - שיי מסטאטוס ארט. מדהים!!!

ואם אתם רוצים לדעת עוד על "חתונת האיביי" שלי (כי לא רק שמלות קניתי משם) אתם יכולים לחכות לפוסט המושקע הבא. כי תאמינו לי חסכתי על הרבה יותר , ולא רק על השמלות ;)

עוד המון דברים מגניבים מאיביי אפשר למצא בדף הזה :*
באהבה
Koti-K

10 תגובות:

  1. ואי כל הכבוד לך שהלכת על זה והזמנת הכל מאיבי! עשית בשכל! אני לא מבינה למה צריך לשלם כל כך הרבה כסף על שמלה לערב אחד!! סבבה זה יותר מיוחד ולפעמים עבודת יד אבל עדיין לא מצדיק מחירים של אלפי שקלים....
    פוסט מקסים!) רק ממש מעניין אותי לדעת כמה עלו השמלות)

    השבמחק
  2. כל הכבוד גם אני חשבתי על זה אבל חששתי אז הייתי בתחילת החברות של אם איבי.. (התחתנתי לפני שנה) היום לאחר התהדקות היחסים שלנו (והתקווצותו של חשבון הבנק ;) אין ספק שגם אני הייתי מזמינה מאיבי או עליאקספרס! כל הכבוד!! ואגב שתי השמלות ניראו עלייך מהמם!! ובכלל היית כלה מאלפת!! אז כל הכבוד והמון מזל טוב :)

    השבמחק
  3. כלה מקסימה ושמלות יפיפיות הרבה מזל טוב

    השבמחק
  4. רוצים פוסט שמלת טרש!

    השבמחק
  5. היי איפה הצטלמתם לצילומים לפני התחונה? אני מתכוונת איפה זה הגג.

    השבמחק